galawesh

sydney

Okej nu har jag landat lite och kan uppdatera. Förberedd er på lång text... Jag har inte kunnat uppdatera eftersom internet har varit segt som fan och nu funkar det ÄNTLIGEN.
Min resa började väääldigt stressigt, jag hade mellanlandning i London på 1,5 timme, sprang för att hinna till flyget mot Hong Kong. Träffade mina friends från Sverige där också. Väl på flyget var jag ej ready till att flyga 12 timmar.... Dock var det ett skönt flyg. Sköna säten och man fick även meny för mat och sen kunde man ladda mobilen, HUR BRA! Sen fick jag byta flyg i Hong Kong och dom var stenhårda. Dom kollade baggaget 3 gånger innan man fick gå in på flygplanet. Dom tog även undan mig pga min parfym och frågade massa frågor. Blev as nervös för det var ju liksom bara en parfym haha. Flyget mot Sydney tog ungefär 10 timmar, där var det väärsta kontrollen också. Fick även gå undan där med då dom var lite fundersamma om vart jag var född osv. Efter allt var jag good to go!

När jag kom där, ut från flygplatsen kände jag bara, okej här kommer jag trivas. Allt var bara så bra, jag ville typ gråta av glädje.. :)

Vi var ju framme tidigt på morgonen så vi åkte mot hostelet och bytte om till bikinis och drog ner till stranden och hängde med dom andra.
Dag 2 gick vi upp vid 6 (jetlagged deluxe) och gick på powerwal by the sea. WOOOW. Vi hann gå till 3 stränder och det var så jäkla fint. Efter det åkte vi och handlade sen på kvällen blev jag så rastlös så jag mötte upp Nathalie som bott här en månad och handlade lite dricka, gick hem till dom(som förövrigt har världens bästa ställe) där var även hennes roomies som var så jäkla sköna. Kändes som att jag hängde med mina vänner i Sverige liksom. Dom välkomnade mig verkligen! Vi hade också riktigt kul, fixade oss, snackade och gjorde allt möjligt. Sen tog vi bussen in till klubben. Ehh wow what to say. Så mycket folk och SÅÅÅÅ stort!!!! Alltså det går inte att jämföra med något i Örebro liksom. Den hade flera våningar och även rooftop. Jag hade as kul och träffade på massor med människor. Vi åkte sedan runt och sen tog taxi hem, vi trodde att den enda killen som satt där skulle betala för att vara artig liksom, men killen tog inte ens upp plånboken eller erbjöd sig. Så Hilde sa till honom att han inte var välkommen in hahaha. Dog lite.. Dom följde sedan mig hem till hostelet och jag somnade inte på länge för att han i hostelet ville ha sällskap, jag var dock inte så nykter och idag berättade han att jag gjorde hans kväll igår, lol.

Idag, fredag alltså, vaknade jag kl 7, duschade, gjorde frukost, satt och fixade mig uppe på terassen haha sen åkte jag mot Marrylands som ligger typ 2 timmar härifrån men gick as bra att åka dit. Jag fick se så mycket på vägen! Kom fram till stationen blev upp hämtad av Kanera och åkte mot hennes place, lagade mat och hade det as trevligt. Hon är precis som min mamma, sättet dom pratar och personlighet. Jag blir påminnd av alla här, typ tjejen jag träffade igår var så lik min gamla bästavän och nu henne liksom. Kanske tyder på att jag saknar dom haha! Iallafall sen åkte jag hem och nu är jag på hostelt och inväntar några vänner. Mina roomies sover, dom har varit i stan så förstår dem hehe.

Annars så trivs jag SÅÅÅ bra här, dock kallt på kvällen här vid havet, i Marrylands var det 42 grader... Gick inte att vara ute!!!

Job och lägenhet får vänta tills på söndag, jag har så mycket  annat att göra här känns det som. Har ju liksom inte hunnit vänja mig vid att jag faktiskt är här... Visade dock mitt cv för en kille på backpackers och han sa att det inte skulle vara några problem med jobb eftersom dom gillar när man har mycket erfarenheter. Ska inte ha några frhoppningar heller.. Men tar allt som det kommer. :D

Ikväll ska jag på promenad med en vän och imorgon, lördag, ska jag träffa en annan vän som är på besök från Sverige. Det är iallafall tur att det händer nåt hela tiden haha. Jaja bloggen får vara ett tag, tills jag hittat lägenhet. :)