galawesh

29 september

Har haft mina sista jobb dagar, äntligen är det slut. Nu ska jag bara boka min biljett hem till Sverige, packa och sedan säga hejdå till S. Jag jobbade 15,5 h i lördags och 7 timmar på söndagen. Snacka om död!... Igår sa vi även hejdå till alla som jobbade här, lite kul att alla åker åt varsitt håll haha. Jaja, det har varit lika kul som tråkigt att jobba här eftersom det tar på en så mycket psysiskt. Nu är jag taggad till att leta lägenhet och jobb i Australien så det är vad jag ska tillbringa min tid till i Sverige. Självklart umgås med mina vänner och familjen med.

Har även varit en sväng i Oslo med S idag, han har hämtat sin pass sen shoppade vi lite och åkte hem. Vi åkte 6 på morgonen eftersom vi inte kunde ta oss dit på något annat sätt. Så jag änkte ta en powernap nu.

Är helt in love i min nya jacka, köpte den i Paris och den är så mysig och snygg! Mocka, skinn och päls, så perfekt det kan bli. :)

För dig som vill ha lockigt hår

Överschamponera inte

Ditt hår är extra känsligt när det är lockligt så det är hög risk för att det kan bli torrt om du överdoserar schampo. Du ska tvätta håret max 2 gånger i veckan.

Använd balsam – ofta
När du har lockligt hår så behöver du mycket fukt. Passa på att använda balsom dom dagarna du inte tvättar med schampo.

Ånga håret
Stanna kvar en stund i badrummet efter du kommit ut från duschen och låt håret suga åt sig ångorna. Detta kommer att föryngra håret och hjälpa lockarna att krulla ihop sig utan att bli "frissiga".

Hitta rätt värmeverktyg

Du måste välja rätt värmeverktyg. Frisörerna brukar tipsa om att det bästa är när det är anpassat för just ditt hår. Ha inte för högvärme, om du lyckas bränna fingrarna så är det för hög grad.

Toppa var tredje månad
För att hålla håret i så bra skick som möjligt rekommenderas att du bokar in en klipptid ungefär var tredje månad för att göra dig av med kluvna toppar och främja tillväxt.

Klipp det inte för kort
Lockar ser oftast bättre ut när håret är lite längre då de får en finare form än när håret är kort. Därför varnas ofta de med riktigt lockigt hår för att klippa det för kort.

HIGH NECK SIDE ROUCHED DRESS

Eftersom jag flyttar till Australien så har jag bara försökt kolla på sommar kläder/klänningar. Det är lite jobbigt att undangå hösten och jag vill ju så gärna shoppa massa fint till hösten. Den här fina klänningen tror jag kommer bli riktigt snyggt på, men frågan är bara vilken färg är snyggast?

georges restaurant

Bilder från våran kväll på design restaurangen Georges. På sjätte våningen och utsikt över Paris. Design restaurangen var verkligen i toppklass och maten var SÅÅÅ god. Det var inget budget ställe, ett paket cigaretter kostade 200 kr.. Ja då kan ni nog tänka er vad maten kostar. Jag är verkligen glad att vi lyckades få ett bord där just den kvällen eftersom det var fullbokat pga Paris Fashionweek. Det var en upplevelse och jag är glad att Shad tog mig dit. Vi hade en fantastisk kväll. :)

PARIS FASHION WEEK

Hur ballt är det inte fashion week pågick i Paris under dom dagarna vi var där? Inte konstigt att alla flygbiljetter och hotell(!!!) var uppbokade. Jag hade ju totalt missat detta men när vi var ute och åt på Le Westin så visade han oss runt i deras salar och det var då det klickade när han berättade att dom hade fullbokat hela helgen. Iallafall, så var vi vid Eiffel tornet i torsdags och där pågick en visning då det var massa som tog bilder utanför och en låååång kö! Lite tråkigt att vi inte hann träffa Kim och Kanye, kanske nästa gång. Haha.

GUESS

Min fina klänning jag hade på mig på middagen kommer ifrån GUESS. Den är way to perfect!

Le Westin

Första kvällen åt vi på hotellet Le Westin. Deras restaurang Le First är klassad som en av de bästa i Paris och är 4stjärnigt. Det var en magisk känsla att gå in där, allting var SÅ fint. När vi kom in till ute restaurangen så såg jag vårt fina bord dom hade fixat. Jag har haft mejl kontakt med dom och dom har varit så gulliga mot mig. så blev jätte glad och jag lika så.

Stort tips från mig är att besöka hotellet! Dom har så fina lokaler och deras restaurang är på topp!! + service pch relativt billigt mat! :)

Dag 1 Paris

Våra dagar var som sagt fullspäckade i Paris. Vi kom fram 9 på morgonen pch blev upphämtade av våran taxi på flygplatsen. Han körde mot våran lägenhet som låg på Grands Boulevards. Jag fick inte se hur lägenheten såg ut förrän vi kom dit och den var såå mysig. Fransk balkong och vi bodde på sjätte våningen.

Efter vi hade packat upp osv så gick vi runt i området, köpte oss Metro kort(sjukt smidigt att ta sig runt med metron!) och åkte iväg. Vi såg massa ställen, olika museér och sen stannade vi upp och lunchade på ett ute café som var jätte mysigt.

Paris

Våra 3 dagar i Paris har varit underbara. Jag har så mycket bilder att visa! Har inte hunnit vara vid mobilen så mycket så jag lägger upp alla inlägg när jag är tillbaka i Norge. Nu har vi precis ätit frukost och ska åka mot stan. Sedan mot flygplatsen! Puss

OUTFIT

Jag fick en super fin student present av S. Vi hade precis träffats då så jag hade verkligen inte förväntat mig någon present alls, men då på student dagen så ser jag den här fina klänningen. Det första jag tänkte på var hur jag skulle matcha den. Vi sydde upp den så den är i en perfekt längd(vid knäna) och den sitter även lite tajtare på mig vid låren. (jag är inte lika rak som tjejen på bilden. Den är öppen ända ner till början av höften och nu äntligen har jag fått perfektaste tillfället att få bära den. Så ikväll åker den här klänningen på med mina sandaletter + en enkel hairdo. Klänningen heter Sacha Party Dress och det är FILIPPA K som står bakom den här fina.

HELLO PARIS!

Imorgon natt tar vi flyget till underbara FRANKRIKE, PARIS! Jag har alltid velat besöka Paris och jag kommer ihåg att för ett år sedan skrev jag i min blogg att jag så gärna ville besöka den här staden. Det här är alltså en liten spontanre eftersom S flyttar till Rom så tänkte jag att vi skulle göra en sista grej ihop, min idé från början var att åka till Oslo. Men det är lika mycket tid och pengar trots att vi åker till Paris. Så jag bokade flygbiljetterna och S fixade hotellet. Härligt teamwork haha. Jag har även bokat bord på ett 5 stjärnigt hotell så vi ska avnjuta en väldigt god middag och det jag egentligen längtar mest till är, att äta frukost på en uteservering med en god latte. Nästan så att det är too p.e.r.f.e.c.t!

NYX SOFT MATTE LIP CREAM

Helt inlove i NYX nya soft matte lip cream. Jag tycker färgerna Milan & Tokyo är super snygga och att det blir matt är ännu snyggare. Finns att köra HÄR för 99 kr.

WORK

Work time! Har jobbat väldigt många timmar den här månaden, mer än förra. Men det är endast en vecka kvar här och den här veckan är jag ledig 3 dagar. Mina 3 lediga dagar ska spenderas i en härlig stad i Europa. Med min bästa. Längtar! :)