galawesh

Kategori: FRANKRIKE PARIS

Snart...

Det är några saker jag längtar efter. Min familj/släkt, svensk mat, rent rum, slippa gå runt i skor hemma, rent vatten från kranen, kunna gå överallt ist för att ta buss/tåg MEN det jag längtar mest till nu är Shad. Han är på väg till Sydney just nu och är framme på lördag. Så ledsen att jag inte kan plocka upp honom... men det går nog bra iallafall! Det ska bli såå kul och jag bara längtar tills vi ska göra alla dom roliga sakerna tillsammans. Yeey! Finally efter 90 dagar...

Wish you a safe trip babe!

Bilden är från när vi var i Paris.

georges restaurant

Bilder från våran kväll på design restaurangen Georges. På sjätte våningen och utsikt över Paris. Design restaurangen var verkligen i toppklass och maten var SÅÅÅ god. Det var inget budget ställe, ett paket cigaretter kostade 200 kr.. Ja då kan ni nog tänka er vad maten kostar. Jag är verkligen glad att vi lyckades få ett bord där just den kvällen eftersom det var fullbokat pga Paris Fashionweek. Det var en upplevelse och jag är glad att Shad tog mig dit. Vi hade en fantastisk kväll. :)

PARIS FASHION WEEK

Hur ballt är det inte fashion week pågick i Paris under dom dagarna vi var där? Inte konstigt att alla flygbiljetter och hotell(!!!) var uppbokade. Jag hade ju totalt missat detta men när vi var ute och åt på Le Westin så visade han oss runt i deras salar och det var då det klickade när han berättade att dom hade fullbokat hela helgen. Iallafall, så var vi vid Eiffel tornet i torsdags och där pågick en visning då det var massa som tog bilder utanför och en låååång kö! Lite tråkigt att vi inte hann träffa Kim och Kanye, kanske nästa gång. Haha.

GUESS

Min fina klänning jag hade på mig på middagen kommer ifrån GUESS. Den är way to perfect!

Le Westin

Första kvällen åt vi på hotellet Le Westin. Deras restaurang Le First är klassad som en av de bästa i Paris och är 4stjärnigt. Det var en magisk känsla att gå in där, allting var SÅ fint. När vi kom in till ute restaurangen så såg jag vårt fina bord dom hade fixat. Jag har haft mejl kontakt med dom och dom har varit så gulliga mot mig. så blev jätte glad och jag lika så.

Stort tips från mig är att besöka hotellet! Dom har så fina lokaler och deras restaurang är på topp!! + service pch relativt billigt mat! :)

Dag 1 Paris

Våra dagar var som sagt fullspäckade i Paris. Vi kom fram 9 på morgonen pch blev upphämtade av våran taxi på flygplatsen. Han körde mot våran lägenhet som låg på Grands Boulevards. Jag fick inte se hur lägenheten såg ut förrän vi kom dit och den var såå mysig. Fransk balkong och vi bodde på sjätte våningen.

Efter vi hade packat upp osv så gick vi runt i området, köpte oss Metro kort(sjukt smidigt att ta sig runt med metron!) och åkte iväg. Vi såg massa ställen, olika museér och sen stannade vi upp och lunchade på ett ute café som var jätte mysigt.