galawesh

Kategori: GREKLAND 2014

THROWBACK

Idag hade jag gärna legat på stranden Paradise Beach i fina Zakyntos istället för att vara i en väldigt höstig stad som Holmsbu. Trots att den stranden inte var så där super härlig att ligga på så var det en magisk plats.

Ship wreck

Måste bara få visa er dom här bilderna från våran tur till Ship Wreck med fyrhjulingen. Resan dit var ungefär 2 timmar och det var så kul för vi såg så himla mycket på vägen. Vi stannade på flera ställen och tog kort.

När vi var framme så var det massa små söta stånd där som sålde nätter, olja och massa annat gott. Sen såg man den fantastiska utsikten mot havet. För att se stranden fick man gå upp på bergen och vi gick en bra bit och fick dom snyggaste bilderna. Jag och S satt där på berget och ba nu har vi tagit en cigg till den finaste utsikten, bara för att vi kunde liksom haha!

Efter det körde vi hemåt och då fick jag köra en bit, gick bra till en början men det är lite svårt att styra så jag höll på att krocka in i en bil, tur att S hjälte mig med att hålla i bromsarna sen hehe. Somnade även på vägen när jag satt där bak, har en tendens att somna på ställen jag sitter eller känner mig bekväm, så jävla wierd haha!!!

Min födelsedag

I lördags så fyllde jag år och blev överraskad med frukost på sängen, som vi sedan åt på balkongen. S mådde redan bättre dagen efter, efter 3 olika ögondroppar, kräm och tabletter.. Han hade andra planer men i och med att vi inte visste om han skulle bli bättre så avbokade vi allt. Men inte dåligt de, efter frukosten tog vi det lugnt och på kvällen gick vi ut och åt på våran favorit restaurang.

När vi kom dit hade dom reserverat ett bord åt oss och maten var sååå god. S springer iväg och jag sitter där ett tag själv och undrar vart han tog vägen, tänkte att jag ser lite dum ut som sitter där själv, log mot alla som kollade på mig för att inte verka ensam och så att dom ser att det är två glas vin och inte ett(!!!!) haha sen kommer han in och säger att han hyrt en fyrhjuling. HUR BRA ÄR HAN INTE, ville verkligen köra en sån och då fixar han det liksom. :'))))
Kvällen avslutades med att vi körde iväg med den till hotellet och jag var full som en kastrull haha!

Beach day

Igår spenderade vi dagen på stranden och på kvällen hämtade vi moppen vi hyrt så vi fixade oss och åkte mot alla olika stränder. Vi hann se Banana Beach och en annan innan det blev mörkt. Vi stannade uppe på bergen och åt på en super mysig restaurang. Sen körde vi hemåt.

Idag har vi mopeden hela dagen så vi åkte mot Banana Beach tidigt imorse och tanken var att besöka alla andra stränder med men S har fått ögon inflammation så det är lite jobbigt.. Vi åkte hem och nu har jag handlat ögondroppar och mat så vi får hoppas att det känns okej. Det är jobbigt att se någon ha så ont ibland.. Ibland kan jag önska att det var jag som hade den smärtan för det är så jobbigt att se på.

Men glad ändå, har 4 dagar kvar och jag fyller år imorgon.

Erato

Igår var vi ute på en as mysig restaurang och åt en super god carbonara. Efter det gick vi runt och sen tog vi varsin drink som S inte tyckte va så god, det var ingen höjdare men...

Idag ska vi till stranden och precis nu sitter vi och äter glass på väg till stranden. Jag har varit sugen på mjuk glass så länge!!

Paradise Beach

Kom fram till hotellet tidigt på morgonen då vi flög väldigt tidigt in på morgonen. Flygresan gick så bra och när vi var framme var det sååå varmt!! Vi kom till hotellet och chillade lite sen tog vi på oss badkläder och hoppade in i poolen. Efter en powernap fixade vi oss och gick till en jätte fin restaurang med såååå himla god mat! Vi satt där i typ 4 timmar.

Imorse åt vi frukost på balkongen som vi handlade igår, feta ost, tomat, frukt och yoghurt. Det var så gott och jag som älskar feta ost skulle kunna äta en hel burk haha. Sen tog vi en promenad till stranden, finns ju massa olika stränder här men för det behöver man bil eller moped så vi ska hyra det i veckan och besöka alla olika stränder.

Ja jo jag njuter till MAX! Så jäkla skönt att vara här med S. Vi har så himla kul tillsammans. :')

Zakhyntos

Nu är det dags att flyga till Grekland! Wopp! Slut destination är Zakhyntos och om ni missat hur underbart fint det är där borta så tycker jag ni ska googla!

Puss och kram! Nästa gång vi hörs så hoppas jag att jag anlänt till det här fina hotellet.