galawesh

Kategori: MIN VARDAG

12 oktober

Sorry för min dåliga update. Jag har haft lite mycket dom här dagarna. Idag har jag vaknat upp hos min pingla efter lite roliga festligheter igår. Hade en väldigt vääälbehövlig kväll med fina och saknade vänner. Bilderna ovan är från Hallsbergs marknaden i fredags, det fanns bara massa sött kändes det som haha. Nu ska jag iväg en stund!

Jobberbjudande

Nu är det inte länge kvar tills jag åker iväg. För att vara exakt, 18 dagar! Mitt i allt så kommer det upp värsta jobberbjudandet som jag så gärna vill tacka ja till men det är mycket tankar kring det. Nu har jag iallafall kommit fram till en plan som jag ska försöka tänka mer vid och ge svar. Jag blir så glad när folk uppskattar mitt jobb, det är verkligen en push. Men ibland kommer också dessa push i fel läge. Jag menar jag vill ju åka långt bort och starta mitt där. Jag kanske inte har gjort ''mitt'' i Örebro men jag vill ju utvecklas och lära mig mer.

Jag har också tänkt mycket på en utbildning, för jag vet att det är något jag ska ha i framtiden. Att jag trivs så himla bra i att skriva och raportera får mig att vilja köra igång och plugga på direkten men för att inte ångra mig så vill jag göra det jag drömt om först. Men tankarna kring att plugga utomlands är också ett alternativ. Om jag trivs i Australien kommer jag definitivt kolla något där.

Nu ska jag fortsätta med mitt arbete, och jag har fått sån push till att vara glad igen. Jag hamnade i någon mild depression när jag lämnade S så jag är glad över att kunna vara glad igen, om man kan säga så. Haha.

Arazu om du ser det här så smakar kaffet extra bra idag. SANTA MONICA!

6 oktober

Kom till Örebro direkt igår. Insåg även att jag och min moster satt på samma tåg hem, haha. Idag har jag rensat alla mina kläder här och packat ihop allt, har gjort en stor sälj hög. Ska ju sälja det mesta.. Har sparat lite som jag ska ha i framtiden när jag flyttar någonstans jag verkligen ska bo en längre tid liksom. Men allt är iallafall nerpackat. Har ringt massa samtal idag och fått lite gjort. Jag måste köpa en extra baggage eftersom jag är 100% säker på att min resa kommer väga mer än 23 kg. Men inte konstigt jag ska ju flytta. :)

Har haft det så mysigt idag. Vart på stan och shoppat en hel del. Ska fortsätta min kväll nu med macarons tee haha.

5 oktober

Godmorgon skulle jag vilja säga men ändå inte. Känns som om jag har vänt på dygnet nu haha. Hade en trevlig kväll igår och idag har jag haft en ännu bättre dag. Har fått så mycket energi från dom här två prickarna jag har till vänner så energin i mig bara flödar, av glädje. Precis det jag behövde. Tänk er att ha vänner som faktiskt pushar en och vill att man ska lyckas, dom vännerna som bryr sig om dig när du mår som sämst. Ta vara på dem!!!

Tackar för min lilla visit här i Göteborg och åker tillbaka med ett stort leende och en lite mer positivare G. :)

Göteborg

Är framme i soliga Göteborg. Mötte upp Robin och nu är vi hans mysig lya. Han är dock på jobbet nu så jag ska bara chilla och invänta en annan vän. Har lite saker jag behöver fixa så ska göra klart det sen sova lite. Har sovit jätte dåligt dom senaste dagarna. :)

göteborg

Har precis bokat min biljett till Göteborg. Jag har ju precis landat i Sverige och jag har faktiskt bra vänner som bor utanför Örebro som jag gärna vill säga hejdå till.. Ska bli skönt att komma till Göteborg också för jag tror jag kommer känna mig gladare. Nu ska jag fortsätta lyssna på power musik och förbereda mig. Har ju inte så mycket kläder här hemma så tar bara det jag har hehe.

Om ni missat Tove Lo's nya album så tycker jag ni ska lyssna asap!

Thank you

Det var lite tungt att säga hejdå imorse.. För jag vet att vi inte kommer ses om 1 dag, eller 1 vecka. Det är längre än så... Men jag vet också att du kommer njuta och trivas i Rom som är din dröm. :) Du kommer komma så långt i livet och du har en så säker framtid framför dig. Jag önskar dig all lycka och jag vet att du kommer klara det här. Du är den gladaste personen jag någonsin mött och med det mest positiva tänket någonsin. Tack för att jag fått lära känna dig, det har varit så kul att få umgås med dig under den här korta/långa perioden. Du är värd allt det goda i livet, lycka till.

memories

Mina två fina jobb kamrater Pierina och Nella.
P och jag träffades första gången när jag kom till Norge andra gången efter USA. Det var så kul för att vi pratade i telefon på tåget, hon åkte från Malmö och jag från Örebro. Vi kom in på allting och hade så himla mycket genemsamt. När vi satt på tåget mot Drammen pratade vi konstant om mål, drömmar och allt annat. När vi väl var här på jobbet så klickade vi direkt och jag kan inte räkna alla stunder vi har pratat och peppat varandra. Det har inte varit en lätt tid här och jag är så glad att jag haft den här tjejen vid min sida. Du är guld värd!

29 september

Har haft mina sista jobb dagar, äntligen är det slut. Nu ska jag bara boka min biljett hem till Sverige, packa och sedan säga hejdå till S. Jag jobbade 15,5 h i lördags och 7 timmar på söndagen. Snacka om död!... Igår sa vi även hejdå till alla som jobbade här, lite kul att alla åker åt varsitt håll haha. Jaja, det har varit lika kul som tråkigt att jobba här eftersom det tar på en så mycket psysiskt. Nu är jag taggad till att leta lägenhet och jobb i Australien så det är vad jag ska tillbringa min tid till i Sverige. Självklart umgås med mina vänner och familjen med.

Har även varit en sväng i Oslo med S idag, han har hämtat sin pass sen shoppade vi lite och åkte hem. Vi åkte 6 på morgonen eftersom vi inte kunde ta oss dit på något annat sätt. Så jag änkte ta en powernap nu.

Är helt in love i min nya jacka, köpte den i Paris och den är så mysig och snygg! Mocka, skinn och päls, så perfekt det kan bli. :)

Paris

Våra 3 dagar i Paris har varit underbara. Jag har så mycket bilder att visa! Har inte hunnit vara vid mobilen så mycket så jag lägger upp alla inlägg när jag är tillbaka i Norge. Nu har vi precis ätit frukost och ska åka mot stan. Sedan mot flygplatsen! Puss

HELLO PARIS!

Imorgon natt tar vi flyget till underbara FRANKRIKE, PARIS! Jag har alltid velat besöka Paris och jag kommer ihåg att för ett år sedan skrev jag i min blogg att jag så gärna ville besöka den här staden. Det här är alltså en liten spontanre eftersom S flyttar till Rom så tänkte jag att vi skulle göra en sista grej ihop, min idé från början var att åka till Oslo. Men det är lika mycket tid och pengar trots att vi åker till Paris. Så jag bokade flygbiljetterna och S fixade hotellet. Härligt teamwork haha. Jag har även bokat bord på ett 5 stjärnigt hotell så vi ska avnjuta en väldigt god middag och det jag egentligen längtar mest till är, att äta frukost på en uteservering med en god latte. Nästan så att det är too p.e.r.f.e.c.t!

WORK

Work time! Har jobbat väldigt många timmar den här månaden, mer än förra. Men det är endast en vecka kvar här och den här veckan är jag ledig 3 dagar. Mina 3 lediga dagar ska spenderas i en härlig stad i Europa. Med min bästa. Längtar! :)

19 september

Igår tog jag sovmorgon och åt sedan frukost på hotellet. Efter det hängde jag med S och handlade lite till hotellet och sen gick jag hem, duschade och fixade mig inför jobb. Trots att jag har blivit jätte sjuk(började med halsont och nu är jag förkyld) så är jag så glad.. I will let you know soon. Kan bara säga att jag älskar mitt liv för tillfället. Idag ska jag jobba runt 18.00 så jag satsar på att bli bättre fram tills dess. S har tagit hand om mig så bra nu på morgonen så jag kommer nog bli bättre snart.

Våran frukost igår. Så mysigt att sitta ute på terassen. När jag jobbar till väldigt tidigt in på morgonen så lägger sig solen så himla fint. Ibland så lyser hela de här lilla byn upp. Det är nog det enda som är vackert här. Haha!

Min nya blogg!

Nu är bloggen uppe är på Forme. Känner att det var på tiden att ha en liten förändring. Det blir mycket roligare att uppdatera. Så nu kör vi.

Bloggen kommer mest handla om min resa till Australien. Alla förberedelser och min resa dit. Men även mycket annat, så som vad jag gör på dagarna och i den här bloggen ska jag börja göra ännu mer skönhetsinlägg.

Jag tror det här bli super bra och välkomnar alla nya och gamla läsare till min nya blogg. Hoppas ni tycker det är lika kul med en förändring! :)

För er som inte läst min blogg tidigare, Galawesh heter jag och fyllde 19 år i augusti. Tog studenten i sommars där jag gick stylist. Jag har tidigare jobbat som vimmelfotograf, skönhetsredaktör och makeup artist för IsaDora. Jag bor för tillfället i Norge där jag jobbar inom hotell. Jag flyttar till Sverige i oktober och därifrån börjar jag min resa till Australien i november.