galawesh

Kategori: Mobilblogg

dag 6

Imorse var vi uppe tidigt och tog på oss tränings kläder och gick mot Coogee som ligger en bit bort men man går hela vägen längs stranden så det är så skönt. Vi gick dock aldrig så långt för det var alldeles för långt, skulle vara 1,5 tur och retur men tog oss typ 1,5 timme dit bara.. Men det var gött. Efter det åt vi frukost till lunch, gick till stranden och stekte några timmar. Nu är jag tillbaka på hostelet och ska alldeles strax duscha och fixa mig. Ska iväg till Bondi Junction.  :)

sydney

Okej nu har jag landat lite och kan uppdatera. Förberedd er på lång text... Jag har inte kunnat uppdatera eftersom internet har varit segt som fan och nu funkar det ÄNTLIGEN.
Min resa började väääldigt stressigt, jag hade mellanlandning i London på 1,5 timme, sprang för att hinna till flyget mot Hong Kong. Träffade mina friends från Sverige där också. Väl på flyget var jag ej ready till att flyga 12 timmar.... Dock var det ett skönt flyg. Sköna säten och man fick även meny för mat och sen kunde man ladda mobilen, HUR BRA! Sen fick jag byta flyg i Hong Kong och dom var stenhårda. Dom kollade baggaget 3 gånger innan man fick gå in på flygplanet. Dom tog även undan mig pga min parfym och frågade massa frågor. Blev as nervös för det var ju liksom bara en parfym haha. Flyget mot Sydney tog ungefär 10 timmar, där var det väärsta kontrollen också. Fick även gå undan där med då dom var lite fundersamma om vart jag var född osv. Efter allt var jag good to go!

När jag kom där, ut från flygplatsen kände jag bara, okej här kommer jag trivas. Allt var bara så bra, jag ville typ gråta av glädje.. :)

Vi var ju framme tidigt på morgonen så vi åkte mot hostelet och bytte om till bikinis och drog ner till stranden och hängde med dom andra.
Dag 2 gick vi upp vid 6 (jetlagged deluxe) och gick på powerwal by the sea. WOOOW. Vi hann gå till 3 stränder och det var så jäkla fint. Efter det åkte vi och handlade sen på kvällen blev jag så rastlös så jag mötte upp Nathalie som bott här en månad och handlade lite dricka, gick hem till dom(som förövrigt har världens bästa ställe) där var även hennes roomies som var så jäkla sköna. Kändes som att jag hängde med mina vänner i Sverige liksom. Dom välkomnade mig verkligen! Vi hade också riktigt kul, fixade oss, snackade och gjorde allt möjligt. Sen tog vi bussen in till klubben. Ehh wow what to say. Så mycket folk och SÅÅÅÅ stort!!!! Alltså det går inte att jämföra med något i Örebro liksom. Den hade flera våningar och även rooftop. Jag hade as kul och träffade på massor med människor. Vi åkte sedan runt och sen tog taxi hem, vi trodde att den enda killen som satt där skulle betala för att vara artig liksom, men killen tog inte ens upp plånboken eller erbjöd sig. Så Hilde sa till honom att han inte var välkommen in hahaha. Dog lite.. Dom följde sedan mig hem till hostelet och jag somnade inte på länge för att han i hostelet ville ha sällskap, jag var dock inte så nykter och idag berättade han att jag gjorde hans kväll igår, lol.

Idag, fredag alltså, vaknade jag kl 7, duschade, gjorde frukost, satt och fixade mig uppe på terassen haha sen åkte jag mot Marrylands som ligger typ 2 timmar härifrån men gick as bra att åka dit. Jag fick se så mycket på vägen! Kom fram till stationen blev upp hämtad av Kanera och åkte mot hennes place, lagade mat och hade det as trevligt. Hon är precis som min mamma, sättet dom pratar och personlighet. Jag blir påminnd av alla här, typ tjejen jag träffade igår var så lik min gamla bästavän och nu henne liksom. Kanske tyder på att jag saknar dom haha! Iallafall sen åkte jag hem och nu är jag på hostelt och inväntar några vänner. Mina roomies sover, dom har varit i stan så förstår dem hehe.

Annars så trivs jag SÅÅÅ bra här, dock kallt på kvällen här vid havet, i Marrylands var det 42 grader... Gick inte att vara ute!!!

Job och lägenhet får vänta tills på söndag, jag har så mycket  annat att göra här känns det som. Har ju liksom inte hunnit vänja mig vid att jag faktiskt är här... Visade dock mitt cv för en kille på backpackers och han sa att det inte skulle vara några problem med jobb eftersom dom gillar när man har mycket erfarenheter. Ska inte ha några frhoppningar heller.. Men tar allt som det kommer. :D

Ikväll ska jag på promenad med en vän och imorgon, lördag, ska jag träffa en annan vän som är på besök från Sverige. Det är iallafall tur att det händer nåt hela tiden haha. Jaja bloggen får vara ett tag, tills jag hittat lägenhet. :)

Frågor och svar

Hur lång är du? Du ser lång ut på dina bilder men man vet aldrig hur bilder luras haha :D
Hehe jaa dom luras en aning och du tycker jag ser lång ut. Jag är 157cm.

Vad kostar din resa till Australien och hur länge har du sparat?
Jag tänkte göra ett inlägg om det någon dag.

Tycker du gör ett as bra med din blogg och tycker du lever ett ganska intressant liv! Big up!
Kul att höra, jag är kanske inte världens bästa på att hålla igång och alltid skriva något intressant but Im doing my best sometimes!

Vart är din jacka ifrån och vad kostade den?:)
Den kommer ifrån BERSHKA och den kostade 800 kr.

Tog du studenten i år? :)
Yes! :)))

Har du så ljusa ögon eller använder du photoshop elller nåt liknande
Jag har inte så där jääätte ljusa ögon men dom blir ljusare när det är ljust ute, eller när jag har kontrastfärger mot brunt. Jag har aldrig använt photoshop för mina bilder men har jobbat med det på andra(as kul att photoshopa vimmelbilder)

Packat klart!!!!!!

Så här dagen innan.. Jag har nästan packat med mig ALLT jag vill ha med mig. Det är lite grejer som jag inte är i behov av så där jätte mycken men det fixar jag på plats bara. Blev ju mycket gladare av att jag får ha 30 kg incheck och 7 kg i handbaggage. Så skönt då jag läste att det endast var 23 kg.. Lite jobbigt att packa hela sitt liv på 23 kg bara.. :P

Imorgon 12.00 åker jag från Hallsberg mot Arlanda med min lilla familj. Jag är SÅÅÅÅ taggad.

mina 3 stjärnor

Det har varit så mycket dom senaste dagarna, jag har försökt att spendera min sista tid med min familj så mycket som det går. Det har också varit tusen tankar kring allting. När vissa bitar faller på plats krossas dom andra. Så känns det ibland. Jag önskar bara att jag kunde ta med mig alla jag tycker om på min resa, det hade varit så kul. Det skär lite i hjärtat av att höra när någon i min familj inte bra och jag vill gärna finnas där för dem. Jag vill att dom ska få uppleva det jag gör, så därför känns det lite jobbigt att åka iväg.

Jag kommer ihåg för 2 år sedan när jag åkte utomlands och min familj sa hejdå till mig vid tåget, jag grät bokstavligt talat hela resan ner till Göteborg. Det enda jag just då ville göra var att ta med dom på den resan jag skulle göra. Jag vet att mina syskon är så smarta och duktiga. Dom är inte som alla andra i deras ålder. Och jag älskar min mamma som varje dag tar hand om dom 2, ett hus och 2 jobb. Önskar att jag hade funnits där för dom när det varit jobbigt men jag har ju försökt att hålla igång mitt. Jag kan inte heller fokusera på hundra saker samtidigt, men jag är också glad för det intensiva året jag hade med mycket framgång. Det kommer jag alltid att vara för jag växte så otorligt mycket och fick så mycket erfarenhet till livet.

Nu vill jag bara ligga här och bara vara med dom. Jag vill egentligen inte vara ifrån dom, för jag vet hur mycket energi dom ger mig. Dom har räddat mig från allting. Det är dom som gjort mig till den här personen jag är idag. Jag skulle inte byta ut dem för någonting i världen.

Jag brukar alltid säga starkast själv, men det är så fel. Jag är som starkast när jag har dom 3 vid min sida.

Nicole X Missguided

Jag älskar Nicoles nya samarbete med Missguided. WOW. Jag tycker alla plagg är helt perfekta och jag ska även kolla efter den här gröna klänningen ''X LOW'' när den kommer in igen. (finns i fler färger). Jag tror nog att jag kommer hitta min nyårs outfit på Missguided! HÄÄÄR kan ni kolla in alla kläder.

frukost

Vaknade ganska tidigt idag, trots att jag kom hem runt 4 igår. Var dö trött in i det sista men fick så himla mycket gjort. Jag skulle egentligen behöva sova lite till men hade 5 missade samtal imorse, en hel del sms och toppen på i:et ringer min moster också... Har annars ätit frukost med mamma, hon gör sylt av alla olika sorters frukter haha. Dom 2 på bilden är skal från vatten melon och sen äpple. Min favorit är svarta vindruvor. SÅ gott tillsammans med hennes egna yoghurt och brödet såklart! Det här är så kurdiskt det kan bli på morgonen... Haha! Ska chilla i mammas stora säng ett tag till och sedan börja fixa mig.

tisdag

2 dag av 2 med massa läkarbesök. Nu är jag klar och känns skönt att få allt detta gjort. Har fixat mina hål i tänderna så nu är jag bedövad i halva ansiktet. Det var lite kul att komma in där och alla visste att jag skulle flytta utomlands haha. Blev lite roliga, kanske alldeles för roliga konversationer med dom. Bästa tandläkarna någonsin!

Annars så har jag varit på stan och sen kollat en lägenhet åt min moster. Åkte sedan förbi Marieberg och handlade mat så har precis tjockat tacos. Ikväll ska jag jobba, har ju latat mig en aning sen jag kom hem från Norge men har fått ett pass på mammas gamla jobb och sen har jag lite inlägg jag ska göra samtidigt. Jobbar dock hela natten så ingen sömn här inte. :)

Jag flyttar till Australien!!!!!!

Okej the big news..... Jag sökte nämligen om visum för att få jobba och bo i Australien och fick det igår. Så nu är allting klart. Jag flyttar till Australien i slutet av oktober!

Mina planer var att åka till USA men efter många om och men så gick det inte hela vägen och det är väldigt svårt att komma in i landet utan riktigt bra kontakter. Ibland ska man vara försiktig med att lita på folk. Jag är inte ledsen för det, jag vet att USA väntar på mig men under tiden, ska jag uppleva Australien som faktiskt var min dröm innan jag besökte USA.

Ni som läst min blogg och känner mig vet att jag har drömt om att flytta utomlands sååå länge och nu är det på riktigt för jag har visumet i handen, typ.

Jag kommer göra om hela bloggen, jag ska byta blogg portal och göra bloggen mer lättläst för nu är det bara så tråkigt att blogga här.

Och sen vill jag be er om en tjänst, ni som varit i Australien eller håller i information som kanske är viktigt för mig eller inte alls, kommentera eller skriv till mig på Facebook! Jag har en hel del att fixa innan resan och det vore så bra om jag fick hjälp på vägen om sådant som kan vara krångligt att fixa, eller behöver veta. :)

SES SNART AUSSIE!!!!

16 september

Min första jobb dag igår gick alldeles för fort och det var ganska lugnt. Jobbade bara 6 timmar, låste hotellet och kollade på film hemma till sent på natten. Idag är jag ganska utvilad och börjar sent så ska bara chilla fram tills dess. :)

Igår hade jag en väldigt intensiv dag också, jag har sökt om en sak som jag ska ta upp i ett annat inlägg och letar jobb förfullt... Spännande va??? ;)

Sverige

Sitter på tåget som ska ta mig till Norge igen. Har haft 4 underbara dagar med min familj och vänner. Har verkligen känt mig som en människa igen och jag har fått så mycket positiv energi. Jag behövde verkligen det här. :)

När jag kom hem i torsdags blev jag kramad av min familj på tågstationen och dom överraskade mig med min favorit choklad. Väl hemma hade dom lagat min favorit mat och bakat tårta. Sen sov jag i vardagsrummet med min lillebror haha. På fredagen packade jag ALLA mina kläder, skor och smycken. Så mitt rum är tomt nu. :(.....
På kvällen gick jag och mina syskon på bio och vi såg Lets be Cops, den var sååå bra! Sen somnade jag hos min moster.

Igår träffade jag mina vänner och firade även Amy som fyllde år. Hade en super rolig kväll med mycket dans och mat. Jag äter typ allt jag ser......

Men nu.. Nu är jag påväg till Norge med en hel del energi och en mycket mer positiv Galawesh.

Paintball

Igår var hela gänget från jobbet lediga. Dagen var fullspäckad kan man säga. Jag jobbade till 05.00 sen tog jag sovmorgon och tog på mig sköna kläder och åkte iväg. Det tog ett bra tag tills vi hittade men sen kom vi fram till ett bonde ställe. Vi började med 4kamp och det var så kul. Jag failade på vissa saker men kunde inte låta bli att skratta åt alla andra. Till slut körde vi paintball och ärligt talat så var det hemsk smärta när jag fick ett skott när vi körde första spelet så jag körde inte mer. Har ont idag med så det tog verkligen hårt haha... Men jag hade en sååå bra dag med mina jobb kollegor. :)