galawesh

Kategori: TRÄNING

Powerwalk









Efter att ha packat om väskan så åkte jag tillbaka till Örebro och var ute och gick i 2 timmar. Det var så skönt och efter några hundra squats var vi på topp! Nu ska jag faktiskt sova eftersom det är en ny dag imorgon jag ska orka med. Snälla låt det gå fort fram till studenten!!!!!

Ät dig smal

Alla situps i världen kan inte gör dig smal om du inte äter rätt. Här nedan följer 4 tips!

Ät mer fibrer
Fibrer håller dig mätt längre och får igång matsmältningen, vilket ger dig en plattare mage. Sikta på att få i dig 25 gram fibrer om dagen och fyll tallriken med grovt bröd, fullkornsvarianter av ris och pasta och mycket frukt och grönsaker.Drick mer vattenAtt dricka mycket vatten sköljer ut salt ur kroppen, vilket leder till minskad svullenhet. Satsa på åtta glas vatten om dagen – för att se om du får i dig tillräckligt vatten kan du titta på färgen på din urin, som ska vara ljusgul. Är den mörkare än så behöver du dricka mer vatten.

Ät balanserat
Försök att få plattare mage, satsa på att få i dig mellan 45 och 65 procent av kaloriintaget från kolhydrater, varken mer eller mindre, skriver Shape. Dra framför allt ner på socker, vitt mjöl och andra snabba kolhydrater.

Välj ett lätt alternativ på kvällen
Människor som äter lite till frukost och lunch och sen tar igen det genom att äta mycket på kvällen får lägre metabolism än personer som äter ordentligt tidigt på dagen och lättare på kvällen. Kroppen behöver mest näring under dagen, inte på kvällen när du snart ska gå och lägga dig.



Träning





Vi har kommit igång... Efter några veckors uppehåll hehe. Det har varit mycket i december så det har väl varit tiden men idag körde vi vårt första pass på länge. Väldigt spontant också. Hade möte med pojkbandet Friends In Love i flera timmar. Vi var ganska trötta efter det men gick förbi gymmet och ba, äsch vi kör ändå! Kan sägs att jag hade dö ont i mina ben efter, så det kändes verkligen.. :)

SNYGG PÅ GYMMET?

Ja det kanske inte är därför du tränar men här kommer lite tips på hur du kan känna dig snygg på gymmet!

Vill man känna sig lite fräschare under träningen är ett tips att välja en t-shirt eller ett träningslinne i ett material som andas. Många märken som gör träningskläder använder speciellt framtagna material som minimerar de svettfläckar du ofta får med vanliga bomullskläder.

Håret är skönt att ha ur vägen, satsa på en hästsvans eller knut. En fläta på hästsvansen och sedan tvinnar du ihop flätan till en knut i nacken.


Tänk på att inte ha alldeles för mycket make up för att smetigt smink får faktiskt porerna att täppas till. Dock är det okej efter en jobb dag för då vill man inte stå och tvätta bort sminket innan gymmet.


Efter ditt träningpass har du troligtvis fått ordentligt med rosor på kinderna, så du kan gott nöja dig med att dämpa ner rodnaden med lite puder – skippa rouget. Lystern har du gratis efter träningen.

13 augusti

Haölooooo! Visst börjar det bli kyligt ute nu? Vi har väldigt få element här hemma och det är is kallt i huset nu. Känns som om hösten är här..... Jag gillar hösten. Skinnjacka, halsdukar, boots osv jaaa det är ganska mysigt hehe. Enda som saknas är en pojkvän.. Förra året, just den här tidpunkten var jag i Turkiet med mitt ex och hade det så jäkla bra. Jag grät glädje tårar flera gånger, normal? Nej men jag hade så himla kul där borta, vill åka dit igen men börjar skolan om 1 vecka så det känns alldeles för tätt inpå. :)

Nu ska jag upp och göra frukost, städa och sen fixa mig. Jag ska till frisören sen för att klippa och färga håret!

Upp